Taakvelden
Taakveld Algemene uitkering en overige uitkeringen gemeentefonds
Portefeuillehouder S.T. Klein - De Jong
Wat doen we voor dit taakveld?
U vindt hier wat de gemeente nu al doet voor deze taakvelden
Risico's en belangrijke ontwikkelingen
Komende jaren vindt naast de overheveling van het sociaal domein naar de algemene uitkering een herijking plaats van de verdeling van de andere middelen van de algemene uitkering. Beide trajecten lopen gelijk op. De nieuwe verdeling wordt voorzien in 2021. Bij de herijking wordt gestreefd naar een globale verdeling, die aansluit bij de verschillen in kosten van gemeenten en bij de verschillen in inkomsten die gemeenten zelf genereren.
2019 stond in het teken van verzamelen van onderzoeksgegevens, uitgangspunten vaststellen en procesafspraken maken. De afronding van de onderzoeken is gepland in januari 2020. Daarna wordt een voorstel voor aanpassing van de verdeling voorgelegd aan de VNG en de Raad voor het Openbaar Bestuur. In het voorjaar van 2020 zal de Tweede Kamer over de voorstellen voor de nieuwe verdeling worden geïnformeerd. Gemeenten worden uiterlijk in de meicirculaire 2020 over de uitkomsten geïnformeerd.
Meer informatie over de inhoud, de afbakening, het proces van de onderzoeken en over de samenstelling van stuurgroep en begeleidingscommissie(s) is te vinden op de website van de rijksoverheid.
Kengetallen en indicatoren
Klik hier (waarstaatjegemeente.nl) voor meer cijfers over deze indicatoren.
De lasten / baten van het taakveld
(x € 1.000,-)
Werkelijk
2018Begroot
2019Begroot
2020Begroot
2021Begroot
2022Begroot
2023Lasten
2
3
3
3
3
3
Baten
-30.527
-32.012
-34.092
-34.513
-34.453
-34.670
Saldo taakveld
-30.525
-32.010
-34.089
-34.510
-34.450
-34.667
Saldo taakveld Alg.uitk. en ov. uitk. gemeentefonds (x € 1.000,-)
Verschillenanalyse taakveld Algemene uitkering en overige uitkeringen gemeentefonds
(x € 1.000,-)
Toelichting
2020
2021
2022
2023
Lasten (Nadeel / Voordeel):
Geen ontwikkelingen.
Baten (Nadeel / Voordeel):
Het gemeentefonds kent drie soorten uitkeringen: de algemene
uitkering, de integratie-uitkering Sociaal domein en de
decentralisatie- en (overige) integratie uitkeringen.De mutatie tussen de jaren is een optelling van meerdere
circulaires over de afgelopen jaren bij elkaar. Voor een toelichting op de laatste mutatie tussen de septembercirculaire 2019 en de meicirculaire 2020 verwijzen we naar de financiële analyse.2.079 V
421 V
60 N
217 V
Diverse kleine verschillen
1 V
Totaal verschil lasten en baten (Nadeel / Voordeel)
2.080 V
421 V
60 N
217 V
In deze tabel geven we de toelichting op de verschillen weer ten opzichte van het vorige jaar. Dus 2020 ten opzichte van 2019, 2021 ten opzichte van 2020 enz. Mutaties boven de 25.000 worden apart toegelicht, kleinere mutaties worden samengevat in de post diverse kleine verschillen. (N= Nadeel, V = voordeel)
Taakvelden
Taakveld Overhead
Portefeuillehouder S.T. Klein - De Jong
Wat doen we voor dit taakveld?
U vindt hier wat de gemeente nu al doet voor deze taakvelden
Risico's en belangrijke ontwikkelingen
Per 1 oktober 2018 werkt de gemeente met een andere organisatiestructuur, teams en teammanagers. In 2020 werken we verder aan de ontwikkeling van de organisatie en haar medewerkers. Dit vraagt aandacht, tijd en inzet van management en medewerkers wat kan leiden tot het stellen van prioriteiten in planning en/of uitvoering.
Kengetallen en indicatoren
Klik hier (waarstaatjegemeente.nl) voor meer cijfers over deze indicatoren.
De lasten / baten van het taakveld
(x € 1.000,-)
Werkelijk
2018Begroot
2019Begroot
2020Begroot
2021Begroot
2022Begroot
2023Lasten
8.605
9.665
8.923
8.564
8.579
8.541
Baten
-998
-1.189
-957
-943
-943
-943
Saldo taakveld
7.607
8.476
7.966
7.621
7.636
7.598
Saldo taakveld Overhead (x € 1.000,-)
Verschillenanalyse taakveld Overhead
(x € 1.000,-)
Toelichting
2020
2021
2022
2023
Lasten (Nadeel / Voordeel):
In 2019 waren de opleidingskosten eenmalig hoger, omdat er door de raad bij het vaststellen van de jaarrekening 2018 een extra bedrag voor opleidingskosten in 2020 beschikbaar is gesteld.
116 V
Bij de reorganisatie in 2018 heeft de raad een bedrag beschikbaar gesteld voor de salariskosten 2020 en 2021 van een paar leidinggevenden die zijn vertrokken. De salariskosten van deze voormalige medewerkers zijn in 2020 € 90.000 lager dan in 2019. In 2022 vallen deze kosten volledig weg.
90 V
268 V
De toegerekende loonkosten naar dit taakveld nemen af.
329 V
73 N
De ICT-dienstverlening aan gemeente Lingewaal is gestopt. De kosten vallen weg (o.a. licentie/leasekosten).
144 V
De kosten die we maken voor de externe dienstverlening voor de ODR dalen (leasekosten / ICT infrastructuur).
57 V
Voor 2020 heeft de Raad bij de begroting 2019 € 80.000,- beschikbaar gesteld voor het professionaliseren van de inkoop. Deze last valt in 2021 weg.
80 V
Voor 2 voormalige medewerkers betalen wij nog WW en bovenwettelijk WW. Deze kosten vallen weg, omdat ze de AOW-leeftijd bereiken.
14 V
30 V
In 2021 vallen de kapitaallasten van een aantal ICT-investeringen weg, omdat deze investeringen volledig zijn afgeschreven.
56 V
In 2023 vallen de kapitaallasten van een aantal ICT-investeringen weg, omdat deze investeringen volledig zijn afgeschreven.
50 V
Baten (Nadeel / Voordeel):
Onttrekking uit voorziening frictiepot organisatieontwikkeling
Deze voorziening is op advies van de accountant omgezet naar een reserve. De onttrekking uit deze reserve wordt conform onze begrotingsvoorschriften in 2020 verantwoord op taakveld "Mutaties reserves.358 N
De bijdrage die wij ontvangen van de ODR voor onze ICT dienstverlening is verhoogd.
100 V
Diverse kleine verschillen
18 V
16 N
15 N
12 N
Totaal verschil lasten en baten (Nadeel / Voordeel)
510 V
345 V
15 N
38 V
In deze tabel geven we de toelichting op de verschillen weer ten opzichte van het vorige jaar. Dus 2020 ten opzichte van 2019, 2021 ten opzichte van 2020 enz. Mutaties boven de 25.000 worden apart toegelicht, kleinere mutaties worden samengevat in de post diverse kleine verschillen. (N= Nadeel, V = voordeel)
Taakvelden
Taakveld Belastingen overig
Portefeuillehouder S.T. Klein - De Jong
Wat doen we voor dit taakveld?
U vindt hier wat de gemeente nu al doet voor deze taakvelden
Risico's en belangrijke ontwikkelingen
Vanaf 2022 is het niet meer toegestaan om precariobelasting te heffen. Daarmee valt de opbrengst weg
Kengetallen en indicatoren
Klik hier (waarstaatjegemeente.nl) voor meer cijfers over deze indicatoren.
De lasten / baten van het taakveld
(x € 1.000,-)
Werkelijk
2018Begroot
2019Begroot
2020Begroot
2021Begroot
2022Begroot
2023Lasten
60
70
127
125
125
125
Baten
-1.421
-1.421
-1.437
-1.437
-204
-204
Saldo taakveld
-1.361
-1.351
-1.310
-1.312
-79
-79
Saldo taakveld Belastingen overig (x € 1.000,-)
Verschillenanalyse taakveld Belastingen overig
(x € 1.000,-)
Toelichting
2020
2021
2022
2023
Lasten (Nadeel / Voordeel):
De toegerekende loonkosten naar dit taakveld zijn toegenomen.
57 N
Baten (Nadeel / Voordeel):
Vanaf 2022 is het niet meer toegestaan om precariobelasting te heffen. Daarmee valt de opbrengst weg.
1.233 N
Hogere opbrengst precario belasting.
14 V
Diverse kleine verschillen
2 V
2 V
Totaal verschil lasten en baten (Nadeel / Voordeel)
41 N
2 V
1.233 N
0
In deze tabel geven we de toelichting op de verschillen weer ten opzichte van het vorige jaar. Dus 2020 ten opzichte van 2019, 2021 ten opzichte van 2020 enz. Mutaties boven de 25.000 worden apart toegelicht, kleinere mutaties worden samengevat in de post diverse kleine verschillen. (N= Nadeel, V = voordeel)
Taakvelden
Taakveld OZB Woningen
Portefeuillehouder S.T. Klein - De Jong
Wat doen we voor dit taakveld?
U vindt hier wat de gemeente nu al doet voor deze taakvelden
Risico's en belangrijke ontwikkelingen
Er zijn geen risico's en belangrijke ontwikkelingen te melden.
Kengetallen en indicatoren
Klik hier (waarstaatjegemeente.nl) voor meer cijfers over deze indicatoren.
De lasten / baten van het taakveld
(x € 1.000,-)
Werkelijk
2018Begroot
2019Begroot
2020Begroot
2021Begroot
2022Begroot
2023Lasten
343
363
337
337
337
337
Baten
-3.868
-3.970
-4.159
-4.159
-4.159
-4.159
Saldo taakveld
-3.526
-3.607
-3.822
-3.822
-3.822
-3.822
Saldo taakveld OZB Woningen (x € 1.000,-)
Verschillenanalyse taakveld OZB Woningen
(x € 1.000,-)
Toelichting
2020
2021
2022
2023
Lasten (Nadeel / Voordeel):
De toegerekende loonkosten naar dit taakveld zijn afgenomen.
19 V
In 2019 waren de taxatiekosten eenmalig hoger, omdat het we op een andere manier zijn gaan taxeren. Van inhoud naar gebruiksoppervlakte.
34 V
Uitvoeringskosten OZB.
24 N
Baten (Nadeel / Voordeel):
Opbrengst dwanginvordering (aanmaningen / dwangbevelen).
12 N
Opbrengst OZB woningen (inflatiecorrectie1,4% + areaaluitbreiding).
201 V
Diverse kleine verschillen
3 N
Totaal verschil lasten en baten (Nadeel / Voordeel)
215 V
0
0
0
In deze tabel geven we de toelichting op de verschillen weer ten opzichte van het vorige jaar. Dus 2020 ten opzichte van 2019, 2021 ten opzichte van 2020 enz. Mutaties boven de 25.000 worden apart toegelicht, kleinere mutaties worden samengevat in de post diverse kleine verschillen. (N= Nadeel, V = voordeel)
Taakvelden
Taakveld OZB niet-woningen
Portefeuillehouder S.T. Klein - De Jong
Wat doen we voor dit taakveld?
U vindt hier wat de gemeente nu al doet voor deze taakvelden
Risico's en belangrijke ontwikkelingen
Er zijn geen risico's en belangrijke ontwikkelingen te melden.
Kengetallen en indicatoren
Klik hier (waarstaatjegemeente.nl) voor meer cijfers over deze indicatoren.
De lasten / baten van het taakveld
(x € 1.000,-)
Werkelijk
2018Begroot
2019Begroot
2020Begroot
2021Begroot
2022Begroot
2023Lasten
47
50
33
33
33
33
Baten
-1.699
-1.754
-1.750
-1.750
-1.750
-1.750
Saldo taakveld
-1.652
-1.703
-1.717
-1.717
-1.717
-1.717
Saldo taakveld OZB niet-woningen (x € 1.000,-)
Verschillenanalyse taakveld OZB niet-woningen
(x € 1.000,-)
Toelichting
2020
2021
2022
2023
Lasten (Nadeel / Voordeel):
De toegerekende loonkosten naar dit taakveld zijn afgenomen.
17 V
Baten (Nadeel / Voordeel):
Opbrengst OZB niet-woningen (gebruikers bedrijven)
Deze lagere opbrengst wordt veroorzaakt door leegstand.20 N
Opbrengst OZB niet-woningen (inflatiecorrectie 1,4% + areaaluitbreiding).
18 V
Diverse kleine verschillen
1 N
Totaal verschil lasten en baten (Nadeel / Voordeel)
14 V
0
0
0
In deze tabel geven we de toelichting op de verschillen weer ten opzichte van het vorige jaar. Dus 2020 ten opzichte van 2019, 2021 ten opzichte van 2020 enz. Mutaties boven de 25.000 worden apart toegelicht, kleinere mutaties worden samengevat in de post diverse kleine verschillen. (N= Nadeel, V = voordeel)
Taakvelden
Taakveld Bestuur
Portefeuillehouder J.A. de Boer MSc / S.T. Klein - De Jong
Wat doen we voor dit taakveld?
U vindt hier wat de gemeente nu al doet voor deze taakvelden
Risico's en belangrijke ontwikkelingen
In het coalitieakkoord geeft de raad aan er naar te streven om zoveel mogelijk samen met de gemeenschap keuzes te maken. De gemeente wil actief met inwoners in gesprek gaan over beslissingen in hun directe omgeving. De bestuursstijl wordt hierop afgestemd zodat we maximaal onze inwoners kunnen bereiken en betrekken.
Daarnaast heeft de gemeenteraad de afgelopen periode nadrukkelijk aangegeven meer aan de voorkant van de besluitvorming te willen komen. De raad wil vormgeven aan kerngericht werken en andere thema’s met een grote impact op burgers. De raad werkt daarbij graag met werkgroepen, waarin met medewerkers oriënterend wordt gesproken en informatie wordt uitgewisseld ter voorbereiding op de besluitvorming. Verder is de raad (fractievoorzitters) in samenspraak met het college volop bezig met de overgang naar een modernere manier van besturen dicht(er)bij de burger. Daarbij hoort een omslag naar minder en efficiënter vergaderen. Ten slotte wil de raad wil beter zichtbaar en benaderbaar zijn. Vanaf 2019 wordt gewerkt aan een betere zichtbaarheid van de gemeenteraad. Hier wordt op verschillende manieren invulling aan gegeven, bijvoorbeeld door werkbezoeken, omgevingswandelingen, website en social media. Deze lijn wordt in 2020 sterk doorgezet.
Kengetallen en indicatoren
Klik hier (waarstaatjegemeente.nl) voor meer cijfers over deze indicatoren.
De lasten / baten van het taakveld
(x € 1.000,-)
Werkelijk
2018Begroot
2019Begroot
2020Begroot
2021Begroot
2022Begroot
2023Lasten
1.766
1.704
2.135
2.127
2.108
2.124
Baten
-194
-140
-99
-99
-99
-99
Saldo taakveld
1.572
1.564
2.036
2.028
2.009
2.025
Saldo taakveld Bestuur (x € 1.000,-)
Verschillenanalyse taakveld Bestuur
(x € 1.000,-)
Toelichting
2020
2021
2022
2023
Lasten (Nadeel / Voordeel):
Vanaf 2020 worden de loonkosten van de directie op dit taakveld verantwoord.
149 N
Vanaf 2020 worden de loonkosten van de staf op dit onderdeel verantwoord.
267 N
Eenmalige representatie kosten:
- viering van 75 jaar bevrijding (15 N)
- kersenparty (10 N)
Per toerbeurt wordt door één van regio-gemeenten de kersenpartij georganiseerd. In 2020 is gemeente Buren aan de beurt.25 N
Baten (Nadeel / Voordeel):
In 2020 valt de onttrekking uit de voorziening wachtgeld wethouders weg. Er zijn geen voormalige wethouders meer die wachtgeld ontvangen.
36 N
Diverse kleine verschillen
5 V
8 V
19 V
16 N
Totaal verschil lasten en baten (Nadeel / Voordeel)
472 N
8 V
19 V
16 N
In deze tabel geven we de toelichting op de verschillen weer ten opzichte van het vorige jaar. Dus 2020 ten opzichte van 2019, 2021 ten opzichte van 2020 enz. Mutaties boven de 25.000 worden apart toegelicht, kleinere mutaties worden samengevat in de post diverse kleine verschillen. (N= Nadeel, V = voordeel)
Taakvelden
Taakveld Treasury
Portefeuillehouder S.T. Klein - De Jong
Wat doen we voor dit taakveld?
U vindt hier wat de gemeente nu al doet voor deze taakvelden
Risico's en belangrijke ontwikkelingen
De rente is op dit moment erg laag. Een stijging van de rente heeft effect op onze kosten.
Kengetallen en indicatoren
Klik hier (waarstaatjegemeente.nl) voor meer cijfers over deze indicatoren.
De lasten / baten van het taakveld
(x € 1.000,-)
Werkelijk
2018Begroot
2019Begroot
2020Begroot
2021Begroot
2022Begroot
2023Lasten
-26
-197
-80
-84
-83
-84
Baten
-158
-108
-102
-97
-93
-91
Saldo taakveld
-183
-305
-183
-181
-177
-175
Saldo taakveld Treasury (x € 1.000,-)
Verschillenanalyse taakveld Treasury
(x € 1.000,-)
Toelichting
2020
2021
2022
2023
Lasten (Nadeel / Voordeel):
Op dit taakveld wordt het saldo verantwoord tussen de werkelijke rentekosten en de rente die wordt doorberekend naar de investeringen op basis van het renteomslag percentage (0,25% in 2020). Per saldo ontstaat er op deze lastenpost een batig saldo omdat we meer rente toerekenen naar de investeringen dan de verwachte werkelijke rentekosten verwachten. Vorig jaar was dit batige saldo nog 132 hoger.
132 N
Baten (Nadeel / Voordeel):
Geen ontwikkelingen.
Diverse kleine verschillen
10 V
2 N
4 N
2 N
Totaal verschil lasten en baten (Nadeel / Voordeel)
122 N
2 N
4 N
2 N
In deze tabel geven we de toelichting op de verschillen weer ten opzichte van het vorige jaar. Dus 2020 ten opzichte van 2019, 2021 ten opzichte van 2020 enz. Mutaties boven de 25.000 worden apart toegelicht, kleinere mutaties worden samengevat in de post diverse kleine verschillen. (N= Nadeel, V = voordeel)
Taakvelden
Taakveld Overige baten en lasten
Portefeuillehouder S.T. Klein - De Jong
Wat doen we voor dit taakveld?
U vindt hier wat de gemeente nu al doet voor deze taakvelden
Risico's en belangrijke ontwikkelingen
Er zijn geen risico's en belangrijke ontwikkelingen te melden.
Kengetallen en indicatoren
Klik hier (waarstaatjegemeente.nl) voor meer cijfers over deze indicatoren.
De lasten / baten van het taakveld
(x € 1.000,-)
Werkelijk
2018Begroot
2019Begroot
2020Begroot
2021Begroot
2022Begroot
2023Lasten
615
324
733
1.258
1.263
1.263
Baten
-14
-12
0
0
0
0
Saldo taakveld
601
312
733
1.258
1.263
1.263
Saldo taakveld Overige baten en lasten (x € 1.000,-)
Verschillenanalyse taakveld Overige baten en lasten
(x € 1.000,-)
Toelichting
2020
2021
2022
2023
Lasten (Nadeel / Voordeel):
Interbestuurlijk Programma: reservering middelen t.b.v. opgave IBP.
464 N
525 N
5 N
0
Baten (Nadeel / Voordeel):
Stelpost verzekeringen
In 2020 gaan we de structuur van onze verzekeringen anders opzetten. Dat zal naar verwachting een besparing opleveren van € 50.000.50 V
Diverse kleine verschillen
7 N
0
0
0
Totaal verschil lasten en baten (Nadeel / Voordeel)
421 N
525 N
5 N
0
In deze tabel geven we de toelichting op de verschillen weer ten opzichte van het vorige jaar. Dus 2020 ten opzichte van 2019, 2021 ten opzichte van 2020 enz. Mutaties boven de 25.000 worden apart toegelicht, kleinere mutaties worden samengevat in de post diverse kleine verschillen. (N= Nadeel, V = voordeel)
Taakvelden
Taakveld Mutaties reserves
Portefeuillehouder S.T. Klein - De Jong
Wat doen we voor dit taakveld?
U vindt hier wat de gemeente nu al doet voor deze taakvelden
Risico's en belangrijke ontwikkelingen
Er zijn geen risico's en belangrijke ontwikkelingen te melden.
Kengetallen en indicatoren
Klik hier (waarstaatjegemeente.nl) voor meer cijfers over deze indicatoren.
De lasten / baten van het taakveld
(x € 1.000,-)
Werkelijk
2018Begroot
2019Begroot
2020Begroot
2021Begroot
2022Begroot
2023Lasten
2.748
3.990
260
480
20
20
Baten
-4.834
-6.553
-1.051
-433
-235
-225
Saldo taakveld
-2.086
-2.563
-791
47
-215
-205
Saldo taakveld Mutaties reserves (x € 1.000,-)
Verschillenanalyse taakveld Mutaties reserves
(x € 1.000,-)
Toelichting
2020
2021
2022
2023
Lasten (Nadeel / Voordeel):
- storting in algemene reserve
2.640 V
220 N
460 V
- storting in algemene reserve geblokkeerd
45 V
- storting in OBR overlopende post
78 V
- storting in OBR deelfonds sociaal domein
341 V
- storting in OBR frictiekosten organisatie
627 V
Baten (Nadeel / Voordeel):
- onttrekking algemene reserve
1.635 N
68 N
- onttrekking algemene reserve geblokkeerd
75 N
- onttrekking OBR maatschappelijke investeringen
110 N
- onttrekking OBR overlopende posten
844 N
15 N
99 N
- onttrekking OBR deelfonds sociaal domein
1.749N
254 N
75 N
- onttrekking OBR beheer onderhoud Tollewaard
1.257N
10 N
10 N
10 N
- onttrekking OBR I&A plan 2017 - 2021
85 N
2 N
- onttrekking OBR frictiekosten organisatie
269 V
269 N
- onttrekking OBRB gemeentehuis
14 N
- onttrekking OBRB heractivering riolering
1 N
1 N
- onttrekking OBRB afb. verplichtingen sport en dorpshuizen
13 N
Diverse kleine verschillen
1 N
Totaal verschil lasten en baten (Nadeel / Voordeel)
1.772N
838 N
262 V
10 N
In deze tabel geven we de toelichting op de verschillen weer ten opzichte van het vorige jaar. Dus 2020 ten opzichte van 2019, 2021 ten opzichte van 2020 enz. Mutaties boven de 25.000 worden apart toegelicht, kleinere mutaties worden samengevat in de post diverse kleine verschillen. (N= Nadeel, V = voordeel)
Taakvelden
Taakveld Resultaat van de rekening baten en lasten
Portefeuillehouder S.T. Klein - De Jong
Wat doen we voor dit taakveld?
U vindt hier wat de gemeente nu al doet voor deze taakvelden
Risico's en belangrijke ontwikkelingen
Er zijn geen risico's en belangrijke ontwikkelingen te melden.
Kengetallen en indicatoren
Klik hier (waarstaatjegemeente.nl) voor meer cijfers over deze indicatoren.
De lasten / baten van het taakveld
(x € 1.000,-)
Werkelijk
2018Begroot
2019Begroot
2020Begroot
2021Begroot
2022Begroot
2023Lasten
0
332
-1.531
-982
-1.669
-1.477
Baten
-407
0
0
0
0
0
Saldo taakveld
-407
332
-1.531
-982
-1.669
-1.477
Saldo taakveld Resultaat v.d. rekening baten en lasten (x € 1.000,-)
Verschillenanalyse taakveld Resultaat van de rekening baten en lasten
(x € 1.000,-)
Toelichting
2020
2021
2022
2023
Lasten (Nadeel / Voordeel):
Op dit taakveld wordt Saldo van baten en lasten(begrotingssaldo) van de meerjarenbegroting 2020-2023 opgenomen. De ontwikkeling van dit saldo is het resultaat van alle mutaties in de meerjarenbegroting 2020 - 2023
Zie de financiële analyse in deze begroting.1.863 N
549 V
687 N
192 V
Baten (Nadeel / Voordeel):
Geen ontwikkelingen.
Diverse kleine verschillen
Totaal verschil lasten en baten (Nadeel / Voordeel)
1.863 N
549 V
687 N
192 V
In deze tabel geven we de toelichting op de verschillen weer ten opzichte van het vorige jaar. Dus 2020 ten opzichte van 2019, 2021 ten opzichte van 2020 enz. Mutaties boven de 25.000 worden apart toegelicht, kleinere mutaties worden samengevat in de post diverse kleine verschillen. (N= Nadeel, V = voordeel)
Taakvelden
Taakveld Vennootschapsbelasting (VpB)
Portefeuillehouder S.T. Klein - De Jong
Wat doen we voor dit taakveld?
U vindt hier wat de gemeente nu al doet voor deze taakvelden
Risico's en belangrijke ontwikkelingen
Als de grondexploitaties winstgevend worden, moeten we VPB gaan betalen. In de begroting is hiervoor geen budget opgenomen. We hebben nu een nul aangifte gedaan die is goedgekeurd, zodra er winst gemaakt wordt, verandert deze situatie.
Kengetallen en indicatoren
Klik hier (waarstaatjegemeente.nl) voor meer cijfers over deze indicatoren.
De lasten / baten van het taakveld
(x € 1.000,-)
Werkelijk
2018Begroot
2019Begroot
2020Begroot
2021Begroot
2022Begroot
2023Lasten
0
0
0
0
0
0
Baten
0
0
0
0
0
0
Saldo taakveld
0
0
0
0
0
0
Saldo taakveld (x € 1.000,-)
Verschillenanalyse taakveld Vennootschapsbelasting (VpB)
(x € 1.000,-)
Toelichting
2020
2021
2022
2023
Lasten (Nadeel / Voordeel):
Geen ontwikkelingen.
Baten (Nadeel / Voordeel):
Geen ontwikkelingen.
Diverse kleine verschillen
Totaal verschil lasten en baten (Nadeel / Voordeel)
0
0
0
0
In deze tabel geven we de toelichting op de verschillen weer ten opzichte van het vorige jaar. Dus 2020 ten opzichte van 2019, 2021 ten opzichte van 2020 enz. Mutaties boven de 25.000 worden apart toegelicht, kleinere mutaties worden samengevat in de post diverse kleine verschillen. (N= Nadeel, V = voordeel)